(Nieuw) - De gehele en finale beschrijving van alle functionele waarnemingsprocessen bij het bewegen van een pointer naar een icoon op een computerscherm
0. Einstein, het Stilstaande Icoon en de Digitale Klok: De Visuele Waarneming Ziet Stilstaande Iconen in een Tijdlijn Bewegen
1. Bij het verplaatsen van een pointer op een beeldscherm creëren we altijd eerst een perceptueel beeld van een latente handelingslijnvorm vanuit het perspectief van de pointer – Het wetenschappelijke bewijs
2. De finale uitleg van het verplaatsen van een pointer op een computerscherm - De uitvoering van elk denkbare motorische handeling vereist de dwingende samenwerking tussen een interne en een externe focus
3. Bij het aanklikken van een icoon wordt de essentie van de taakstelling uitgevoerd door enkel de bewegingen van de pointer binnen de primaire focus; De pointer zit gevangen in een handelingslijnvorm en bepaalt daarmee de tau-waarde
4. Het tau-koppelingsproces bij het aanklikken van een icoon laat zien dat we absoluut geen motor plan nodig hebben; Het uitvoeren van een externe handelingslijnvorm binnen de externe (primaire) focus dicteert alle interne sensorimotorische waarnemingsprocessen binnen de interne (secundaire) focus
5. Van willekeurige motorische activiteit naar het uitvoeren van bewuste handelingen eist het omschakelen van de interne en externe focus; De ontstaanswijze van twee autonome foci en hoe hun rollen evolutionair zijn omgekeerd in relatie tot het verplaatsen van een pointer naar een icoon
6. De verklaring van het ontstaan van de corticale stromen - We kunnen een pointer alleen met een zigzagbeweging naar een icoon leiden, maar het ingenieuze mediëren van de corticale stromen zorgt ervoor dat de handelingslijnvorm bedrieglijk recht lijkt
7. Bij een computertaak moeten de corticale stromen de egocentrische zigzagbeweging van de pointer naar een icoon mediëren